Kumpulan Cerita Menarik

Kumpulan Cerita Menarik – kisah Motivasi & artikel tentang misteri, wisata, tips

Menu

DIA

9 Juli 2017 | Cerita Pendek

Cerita ini bermula saat aku berkenalan bersama seorang lelaki misteri yang mahu dikenali sebagai ROY. Roy ini dari kelayakan orang berada dan aku hanyalah seorang peladang sawah padi.

Roy dan aku menjalinkan hubungan lebih setahun. dan diketahui ibuda tercinta si Roy. Ibunya meminta memperkenalkan dengan aku. Namun Roy ngak mau. kerna dia tahu spesis ibunya gmana. Ibu Roy berjanji agar gak ngapain aku. Jadi Roy pun setuju temukan aku bersama Ibunya.

Seperti yang di janjikan oleh Roy sama Ibunya. Malam sabtu aku di undang ke rumah Roy. Wahhh!! rumahnya gedek banget. Mewah gitu. sampai aku malu mau masuk kerna aku tahu siapa diri ku. Roy menjemput ku duduk di sofa mewah. Ibu Roy menanyakan pekerjaan keluarga ku. dan aku menjadi hanya pekerja sawah saja. lalu ibu Roy menyangkakan orang tua ku punya sawah besar dan membuat kilang proses beras2. Aku tahu ibunya salah faham lalu aku menerangkan. Air muka ibunya berubah. seperti shock. Lalu ia berkata. dia tidak layak buat keluarga kita. Namun Roy memarahi ibunya. lalu berkata akan mengahwini aku secepat mungkin. Kalau ngak Roy akan nekad keluar rumah. Mungkin ibunya takut akan roy bakal keluar rumah. lalu ibunya terus katakan “Ya”.

Selepas sebulan sudah bernikah bersama Roy. aku merasakan semuanya mimpi. Aku seperti di awangan bukan di realiti. Aku bahagia sekali. tapi lain dengan ibunya. dia selalu menyindir ku. selalu berkata aku anak kampung anak pungutan anak orang miskin nga sedar diri. tapi aku nga lawan. kerna aku hormat dia sebagai mentua ku ibu kepada suami ku yang tercinta.

Aku kirakan semuanya kekal bahagia selamanya. selepas setahun berkahwin. aku lihat perangai Roy berubah. selalu memarahi aku. selalu menampar ku. sampai aku pernah gugur kerna di tendang oleh Roy. Aku banyak kali cuba ingin melarikan diri. Namun setiap kali ku cuba. aku nga dapat kerna sayang ku padanya lebih dalam dari kebencian ku padanya. Aku selalu berdoa kepada Allah agar kembalikan Roy yang dulunya yang menyayangi ku. siang malam jiwa dan batin ku di seksa. nga cukup dengan terajang dan tampar. aku di kurung di bilik gelap. Tapi aku percaya Allah itu maha besar lagi berkuasa.

Seorang ustaz membantu ku. dia memberitahu ku bahawa suami ku Roy di sihir oleh ibu mertua ku agar membenci ku. Aku di beri mandi bunga bungaan untuk membuang sihir yang meresap di dalam badan ku. lalu ustaz tersebut memberikan ku sebotol air mineral untuk di beri kepada Roy. Beri masa makan mandi dan dalam air minuman. agar sihir lemah. aku mengikut semua syarat2 tersebut. tapi nga ada juga perubahan pada Roy. malah aku makin di dera.

Aku udah nga sanggup hidup bersama Roy. lalu aku memutuskan untuk bercerai. tetapi Roy nga mau bercerai. dia bilang masih mengasihi ku. Okey aku bertahan lagi. masuk ke 3Tahun berkahwin. kami di kurniakan seorang putera. saat ini aku rasakan dunia ku begitu gelap. hanya anak yang ku ingat dan menjadi sumber kekuatan ku untuk bertahan.

Aku ketemu ustaz yang dulu. yang pernah mengubati ku. Dia memberitahu ku agar selalu membawa alquran di dalam rumah. aku pulang ke rumah lalu aku mengambil wuduk ingin menunaikan solat asar. selesai solat aku mengaji. dan aku merasakan ada sesuatu di balik pintu bilik tidur kami. aku berdiri dan menhampirinya. aku jumpa gambar aku sama suami ku di ukir2 dan di letak di dalam botol berkaca. diikat dengan benang merah rambut kuku ada juga gigi (nth siapa yang punya) sama jarum. aku lantas mengambil lalu ku menelefon ustaz bertanyakan apa itu. lalu ustaz meminta ku menyimpang benda tersebut.

Keesokan harinya aku berjumpa ustaz. dan ustaz memberitahu ku itu lah sihirnya. lalu ustaz membuang dan membakar botol kaca tersebut.

sekarang keluarga ku aman. tiada lagi penderaan. ibu mentua ku sekarang tengah sakit. nga tahu sakit apa. tapi aneh. penyakitnya bernanah busuk.

sekian dari ku.

Komen
Bagikan

Related For DIA